28 Kasım 2013 Perşembe

Michelangelo

Daha öncede belirttiğim gibi ağırlıklı olarak devlet ve şehir tiyatrolarını takip edebiliyorum. Sizlere geçen sene seyretme şansını bulduğum, bu sezonda  devlet tiyatrolarında sergilenmeye devam eden Michelangelo'dan bahsetmek istiyorum.
Ama öncelikle oyunu seyrettiğim Üsküdar Tekel Sahne' yi anlatmak gerekir. Alışveriş merkezi ya da ne bileyim güzel bir ofis binasına dönüştürmek dururken, hiç olmadı yıkıp boğaz manzaralı rezidanslar inşa etmek yerine tiyatro binasına çevrilmiş bir yapı Tekel Sahne. Eski tütün depoları. İçinde Tekel ve Stüdyo Sahne'leri yer alıyor. Küçücük iki sahne. Evinizin salonunda tiyatro seyrediyor gibi oluyorsunuz.Sıcacık bir ortam. Hatta bilet aldığınızda koltuk numarası olmuyor. Çünkü alışageldiğimiz tiyatro koltukları yok. Biraz rahatsız sandalyeleri var diyelim. Önce gelen önden yer kapar.
Ve bu mekanda seyredilecek en iyi oyunlardan biri Michelangelo. Bir Röneans dahisinin gel-gitlerle, çalkantılarla dolu yaşamından küçük kesitlerin sunulduğu, ünlü eserlerini yapış sürecinin anlatıldığı, dönemin siyasi yapısına da bir anlamda ışık tutan, görsel bir şölenle sona eren bir oyun. Bir tiyatro oyununun bu kadar güzel bir finali olabilir. Çoğunlukla televizyon dizilerinden tanıdığımız Atilla Şendil (adını çıkaramasanız bile resmini görünce tanıdığınızı farkedeceksiniz.) Michelangelo rolünün hakkını fazlasıyla vermektedir.
İçimden bir ses diğer tiyatro sahnelerinde bu oyun bu kadar keyif vermez diyor. Sanki o dekor bu sahne için özel hazırlanmış gibi. Bu oyunu seyretmek isterseniz Üsküdar tekel sahnesine yolunuzu düşürün. Hem çıkışta yolun karşısındaki banklar boşsa oturup şöyle bir boğaz havası da almış olursunuz. Fena mı?
İyi seyirler...




2 yorum:

  1. Merhabalar,

    tiyatrogunlugu.com sitesini geçtiğimiz günlerde açtım. O siteyle ilgili aramalar yaparken blogunuzu farkettim.

    Aslına bakarsanız ben de sizin yazdığınız gibi bu tiyatro işlerinden pek anlamıyorum. Yeni yeni oyun izlemeyi alışkanlık haline getirmeye çalışıyorum. Aynı zamanda da izlediğim oyunlar ile ilgili kendimce eleştirilerimi tiyatrogunlugu.com'da yayınlamayı planlıyorum.

    Site üzerinde herhangi bir reklam bulunmadığından maddi olarak bir getirisi yok malesef. Eğer ister takma adınız ile ister de kendi adınız ile yazmak isterseniz bu sitede size bir hesap açabilirim. Aslında amacım siteye giren okuyucuların aynı oyun hakkında bile olsa farklı eleştirileri, farklı görüş açılarını sitede görebilmeleri.

    İlgilenirseniz eğer tugsan@tugsanunlu.com adresine e-posta göndererek bana ulaşabilirsiniz.

    YanıtlaSil
  2. Belmacığım, oyunu tavsiyen üzerine izledik. Çok çok beğendik. Sahne, dekor harikaydı. Bence özellikle Üsküdar Küçük Sahne'de izlenmeli. Çok teşekkürler :)

    YanıtlaSil