30 Kasım 2013 Cumartesi

Sessizlik

Devlet Tiyatroları'nın bol ödüllü oyunu. 2013 Afife Jale Ödülleri'nde yılın en iyi prodüksiyonu, en başarılı yönetmeni, en başarılı yardımcı erkek oyuncu, 18. Sadri Alışık Ödülleri'nde en başarılı kadın oyuncu, en iyi yardımcı erkek oyuncu, en iyi yapım, en iyi...en...en....en...
Peki ben ne yaptım bu oyunda. Ara verdiklerinde çıkıp oyunun ikinci yarısını seyretmedim. (hayatımda bunu yaptığım ikinci oyun)
Zaten daha önceleri benim bu tiyatro işinden anlamadığımı belirtmiştim. Yoksa bu kadar ödüllü bir oyundan benimde zevk almam gerekirdi. Ama ne yazık ki olmadı.
Oyunun konusu ise aslında ilginç. Ortaçağ İngilteresi'nde iki kadının varolma hikayesi. Onlara yazılan yazgılar karşısındaki sessiz direnişleri. 
Oyun hakkında söylenmesi gereken en önemli not +16 yaş için olduğunu söylemektir. Diyaloglar, espriler genelde bel altı gitmektedir. Eğer benim gibi bunu bilmeden giderseniz uzun süre şaşkınlık yaşayabilirsiniz.
Oyun hakkında hoşuma giden en güzel detay ise hareketli dekoruydu. Hele bir haç ve üzerinde ki İsa'yı canlandıran arkadaş çok başarılıydı.
Umarım sizler benden daha çok keyif alırsınız.
İyi seyirler...



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder